Wednesday, 11 August 2010

2010eko ANTOLAKETA TEKNIKARIEN OPOSIZIOA BFAn (III). 28-70 GAIAK (ANTOLAMENDUA-KALITATEA)

28- Antolamenduaren printzipio orokorrak. Printzipioen formaulazio eta mugak. antolamenduaren egitekoa: definizio teorikoa eta eginkizunak. Egitura eta prozedurak. 
29- Antolamendu egituren oinarrizko elementuak. Administrazioaren antolamendu egituren ohiko akatsak. Eredu alternatiboak.
30- Enpresa zuzendaritza. Zuzendaritza eta buruzagitza. Zuzendaritzaren egitekoak. Zuzendaritzaren trebeziak. Zuzendaritzaren agintaritza. Agintaritza eskuordetzea. Enpresaren boterea.
31- Enpresako lan-taldeak: Trebakuntza; eginkizunak; eraginkortasuna; onurak; eragozpenak. Lan-taldean aritzea.
32- Erabakiak hartzea. Faseak. Erabakiak arazoen arabera. Erabakietan eragina izaten duten faktoreak. Taldean hartzen diren erabakiak. Zentralizazioa eta deszentralizazioa.
33- Agintaritza eskuordetzea: eskuordetzearen definizioa, ezaugarriak eta motak. Zer egin behar den agintaritza ondo eskuordetzeko.
34- Langileen motibazioa. Lan-motibazioa. Langileen motibazioa: bi korronte teoriko handiak. Motibazioa eta beharrizanen arteko hierarkia. Ikasitako beharrizanak. Lan egiteko modua eta lanerako motibazioa.
35- Langileak motibatzeko prozesua. Motibazio instrumentala. Motibazioa lanaren balioaren, igurikizunen eta emaitzen arabera. Laneko helburuak: motibazio eragileak. Laneko konparazioen ondoriozko motibazioa. Langileak motibatzeko teknikak.
36- Enpresaren erabakiak hobetzeko teknikak. Arriskuen ebaluazio numerikoa. Erabakien zuhaitza. AMIA metodoa. Teknikak: «nola» eta «zergatik» hurrenkeran. Taldean erabakiak hobeto hartzeko teknikak. Delphi teknika. Sormena sustatzeko teknikak.
37- Lan-bilerak. Zer diren eta zertarako egiten diren. Lan-bileren faseak. Motak. Profesionalen arteko eztabaidak. Lan-bileretan aritzen direnak: motak eta bakoitzaren tratamendua.
38- Lanpostuen analisia. Helburuak. Jardueren eta egitekoen analisia. Ezaugarriak. Metodoak.
39. Trebakuntza Plana: Justifikazioa. Kontzeptua. Eskaintzari buruzko trebakuntza. Eskariari buruzko trebakuntza. Bien arteko konparazioa. Trebakuntza plana egiteko kontuan eduki beharreko faktoreak. Helburu nagusiak.
40- Trebakuntza plana ezartzeko metodoa. Faseak. Arazoak eta konponbideak.
41- Langileek enpresan parte hartzea. Langileen ordezkaritza-organoak. Enpresa-batzordea eta langileen ordezkariak. Sindikatuen ordezkariak. Ordezkarien bermeak. Langileen batzarra.
42- Negoziazio kolektiboa: oinarrizko kontzeptuak. Negoziazio kolektiboaren prozesua. Negoziazio kolektiboaren faseak.
43- Pertsonen eta lanpostuen arteko egokitzapena. Nolako onurak dituen giza baliabideen antolamenduan. Pertsonen eta lanpostuen arteko egokitzapena: metodoa. Giza baliabideen inbentarioa. Ustiapen informatikoa. Tratamendu berezia duten taldeak.
44- Harrera Plana. Zer den eta helburuak. Faseak. Harrera egiteko eskuliburua.
45- Jardunaren ebaluazioa: zer den, helburuak eta onurak. Jardun motak. Jarduna ebaluatzeko ikuspegiak eta metodoak. Jarduna ebaluatzeko sistemen akatsak.
46- Lehia: zer den. Osagaiak. Ezaugarriak eta motak. Lehiaren araua. Lehien profilak. Lanpostu-multzoak eta gaitasunaren araberako trebakuntza.
47- Bulegoetako eremuen banaketa.
48- Txosten teknikoak. Kudeaketa txostenak idazteko teknikak. Ahozko aurkezpenetarako teknikak. Irudi lagungarriak.
49- Artxiboa. Definizioak. Helburuak. Motak. Etapak. Oinarri teorikoak. Artxiboen tratamendua.
50- Agiriak kudeatzeko sistemak. Definizioa. Agiriak kudeatzeko sistemak eta kudeaketa sistema klasikoak aurrez aurre. Agiriak kudeatzeko sistemak: kontzeptuak eta oinarrizko funtzionalitateak.
51- Europako bikaintasunaren eredua. Bikaintasunaren oinarrizko printzipioak. Irizpide agenteak. Emaitzen irizpideak. Adierazkarien identifikazioa. Emaitzen kudeaketa.
52- Europako bikaintasunaren eredua. Autoebaluazioaren oinarrizko kontzeptuak: hainbat ikuspegi. RADAR matrizea eta nola erabiltzen den. Hobekuntza plana eta autoebaluazioaren emaitzak kudeaketa planean txertatzea.
53- Barruko komunikazioa: definizioa eta motak. Komunikazioaren oinarrizko arauak. Barruko komunikazioaren kudeaketa. Komunikazioan izaten diren eragozpenak. Komunikazio-sareak. Egoeraren analisia: komunikazioaren diagnostikoa. Barruko komunikazioa hobetzeko plana.
54- Barruko komunikazioa: komunikazioa hobetzeko teknikak. Komunikazioa lan-taldean. Sailen arteko komunikazioa. Intranet, barruko komunikaziorako tresna. Intraneta komunikazio-tresna gisa abiarazteko betekizunak.
55- Kalitatea kudeatzeko sistema ISO 9001:2008 Arauaren arabera. UNE-EN ISO 9001:2008 Arauak ezartzen dituen betekizunak. Prozesuen definizioa. Adierazkariak eta helburuak. Kalitate sistemen dokumentazioa. Etengabeko hobekuntza. Kalitate sistema ezartzea eta ziurtatzea.
56- Barruko kalitate-auditoretzak: helburua eta ezaugarriak. Barruko kalitate-auditoretza egiteko metodoak: programazioa, prestakuntza eta burutzapena. Auditoretzaren txostena.
57- Zerbitzu-gutunak: definizioa, helburuak, eduki orokorra eta garatzeko metodoak. Ziurtapenaren betekizunak. Arauen ziurtapena eta administrazio publikoen eremuko zehaztapenak.
58- Kudeaketa prozesuka. Prozesuen mapa. Prozesuen deskripzioa. Prozesuen jarraipena, neurketa eta hobekuntza. Erlazioa EFQM ereduko irizpideekin. Prozesuen araberako kudeaketa helburuak lortzeko. Prozesuen araberako sistemen oinarrizko agiriak.
59- Proiektuen kudeaketa. Plangintza eta kontrola. Proiektuaren faseak. Helburuak. Jardueren identifikazioa. Baliabideak. Epeak eta kostuak. Proiektuak kontrolatzeko tresnak.
60- Proiektuen kudeaketa. Proiektuaren taldea. Proiektuaren burua.
61- Bezeroaren gogobetetzea: kudeaketan daukan eragina. Bezeroen gogobetetzea neurtzeko metodoak. Ohiko adierazkariak. Emaitzen ustiapena.
62- Pertsonen gogobetetzea. Pertsonen gogobetetzean eragina duten dimentsio nagusiak. Laneko giroa aztertzeko galdesortak. Laneko giroari buruzko azterlana egiteko metodoa.
63- Pertsonek parte hartzeko tresnak. Hobekuntzako taldeak eta arazoak konpontzeko metodoak. Bost “s”en programa. Hobetzeko proposamenen sistemak.
64- Buruzagitza: definizioa eta eredu teorikoak. Buruzagitza-estiloak. Buruzagitza, nortasunaren ezaugarria. Buruzagitza, portaera. Buruzagitza ikuspegi humanistaren eta situazionalaren arabera. Egoeraren eta buruzagitza-estiloaren arteko egokitzapena. Egitekoaren eta buruzagitza-estiloaren arteko egokitzapena.
65- Buruzagitza situazionala enpresan. Zuzendaritza erlazioaren aldagarriak. Zuzendarien portaera. Lanbide-heldutasuna: zer den. Lanbide-heldutasuna: mailak. Enpresa zuzendaritzaren kontzeptu situazionala. Zuzendaritza-estilo situazionalak. Buruzagitza-estiloa zehazteko metodoa.
66- Aginte taula. Kontzeptua, ezaugarriak. Onurak. Nola erabil daitekeen kudeaketa publikoan. Ezarpena.
67- Berrikuntza. Berrikuntza, kudeaketa-irizpideak aldatzea. Prozesuak, berrikuntzaren elementuak. Berrikuntza, antolamendurako ahala. Antolamenduaren ikuspegi orokorra. Industria eta zerbitzuak: berrikuntza-jardun konbergenteak.
68- Segurtasuna eta higienea. Lan eta osasun baldintzak. Arriskuen prebentzioa. Arrisku psikosozialak.
69- Ingurumena kudeatzeko sistemak eta administrazio publikoak: EMAS. ISO 14001 Araua; konparazioa EMAS-ISO 14.001 Arauarekin. Parte hartzeko arrazoiak. Ingurumen-eraginak.
70- Ingurumena kudeatzeko sistemak eta administrazio publikoak: EMASen betekizunak. Ingurumenaren arloko politika, auditoretzak eta ingurumen-adierazpena. Politikek ingurumenean duten eraginaren ebaluazioa eta ingurumena kontratazio publikoan.
ngurumena kontratazio publikoan.

44, 45, 46, 48, 56, 57 eta 66. gaiak 2006ko oposiziokoekiko berrikuntzak, antza denez.


E leder

No comments:

Post a Comment